Omgevingspsycholoog

Hoe gastvrij is jouw organisatie?

Wil je weten hoe klanten de gastvrijheid van jouw organisatie ervaren? Dat kan door mee te werken aan het promotieonderzoek van Ruth Pijls.

Gastvrijheid is belangrijk bij het ontvangst van jouw klanten. Daar is iedereen het over eens. Maar hoe beleven mensen gastvrijheid eigenlijk? En wellicht nog relevanter; hoe kun je de ervaring van gastvrijheid bevorderen door omgevingsfactoren?

Ruth Pijls onderzoekt deze vraagstukken in haar promotieonderzoek. Als onderdeel hiervan zou zij bij jouw klanten graag een vragenlijst willen afnemen. Dit helpt haar met haar onderzoek en geeft jouw inzicht in hoe jouw klanten de gastvrijheid van jouw organisatie ervaren. Meedoen? Stuur dan nu een mailtje naar: r.pijls@saxion.nl.

Onderzoek naar gastvrijheid

Hoewel veel mensen het belang van gastvrijheid erkennen, is er relatief weinig onderzoek gedaan naar hoe mensen gastvrijheid ervaren, uit welke verschillende dimensies gastvrijheid bestaat en hoe dit beïnvloedt kan worden door omgevingsfactoren. Daarom probeert Ruth Pijls in haar promotiestudie aan de universiteit Twente deze vragen te beantwoorden.

Vragenlijst gastvrijheid ontwikkelen

Als onderdeel van haar onderzoek ontwikkelt Ruth een vragenlijst om de beleving van gastvrijheid te kunnen meten. Op dit moment bestaat er nog geen wetenschappelijk onderbouwde vragenlijst om de ervaring van gastvrijheid te kunnen meten. Om in een later stadium van haar promotieonderzoek te onderzoeken hoe de beleving van gastvrijheid beïnvloedt kan worden, heeft Ruth een vragenlijst ontwikkeld.

Om dit instrument later te kunnen gebruiken, moet het gevalideerd worden. Daarvoor heeft Ruth organisaties nodig bij wie ze bij hun klanten deze vragenlijsten mag afnemen, wellicht die van jou?

Krijg inzicht in de gastvrijheid beleving van jouw organisatie

In ruil daarvoor ontvangt de organisatie een rapport met een terugkoppeling van de resultaten. Dit rapport geeft je inzicht in hoe jouw klanten de gastvrijheid van jouw organisatie ervaren.

Wil je beter inzicht krijgen in hoe goed jouw klanten de verschillende dimensies van gastvrijheid ervaren? En ook nog Ruth verder helpen met haar promotieonderzoek?

Stuur dan nu een mailtje naar: r.pijls@saxion.nl.

Opmerking toevoegen

Over de schrijver

Joren van Dijk

Wij helpen jou met het verbeteren van beleving van eindgebruikers. Dit bereiken we door aanpassingen te doen in het ontwerp en de inrichting van de fysieke ruimte. We analyseren jouw omgeving op sterktes en zwaktes, onderzoeken de behoeftes van eindgebruikers en we ontwikkelen interventies om dit te verbeteren.

Geprikkeld? We horen graag van je! Je kunt me bereiken op:

joren@omgevingspsycholoog.nl
070 221 0793
06 4932 6072

Een vraag? Een opmerking?

Uw e-mail adres

Uw bericht

Type deze code over
captcha

Delen met elkaar

Kan de inhoud interessant zijn voor anderen?